Narrowcasting voor veel informatie

Narrowcasting voor veel informatie

Veel bedrijven, instellingen en winkels maken tegenwoordig gebruik van narrowcasting. Dit is staat ook bekend als digital signage. Narrowcasting is een manier van communicatie waarbij gebruik gemaakt wordt van een beeldscherm. Hierop verschijnen steeds videobeelden of teksten met afbeeldingen. Deze geven informatie over het bedrijf in kwestie maar kunnen bijvoorbeeld ook afgewisseld worden met nieuwsberichten of andere informatie.

Veel toepassingen

Narrowcasting kan zowel binnen als buiten toegepast worden en je probeert er als bedrijf klanten mee te lokken en ze van goede informatie te voorzien. Het begrip op zich zal niet bij iedereen bekend in de oren klinken maar je hebt er beslist al eens mee te maken gehad en wellicht ook vaker dan je denkt.

Beeldscherm in de etalage

Denk maar eens aan een beeldscherm dat in de etalage van een winkel staat of een touchscreen in een winkel zelf waarop je informatie over een bepaald product kunt bekijken. Op die manier word je meer betrokken en kun je zelf zien wat er allemaal mogelijk is of zelf een bestelling doen. Door goed te communiceren via het beeldscherm lok je als winkel klanten binnen waarna je ze kunt proberen te overtuigen een aankoop te doen.

Beeldscherm in de wachtruimte

Een plek waar vaak gebruik gemaakt wordt van digital signage is in wachtruimtes zoals in een ziekenhuis. Ook daar hangen beeldschermen waarop je tijdens het wachten informatie kunt lezen over de gebruikte methodes, de artsen die aanwezig zijn of de wachttijden. Dit kan dan gecombineerd worden met bijvoorbeeld het laatste nieuws, het weerbericht of een bericht over de vertrektijden van de bus recht voor de deur. Dit zijn slechts een paar voorbeelden want je kunt het laten koppelen aan alles wat jij als bedrijf zinvol vindt om te bieden aan de klant of cliƫnt.